Tuesday, November 14, 2006

Mor Theresas Medarbeidere

"Herre, når jeg er sulten,
gi meg noen som trenger mat.
Når jeg er tørst,
send meg noen som trenger vann.
Når jeg fryser,
send meg noen som trenger varmee.
Når jeg er såret,
gi meg noen å trøste.
Når mitt kort blir tungt,
gi meg en annens kort å dele.
Når jeg er fattig,
led meg til noen som er i nød.
Når jeg ikke har tid,
skjenk meg noen som jeg et øyeblikk kan hjelpe.
Når jeg er ydmyket,
gi meg noen jeg kan rose.
Når jeg er nedtrykt,
send meg noen å oppmuntre.
Når jeg trenger andre forståelse,
gi meg noen som trenger min.
Når jeg trenger andres omsorg,
send meg noen å ta vare på.
Vend mine tanker til andre,
når jeg bare tenker på meg selv."

- Ukjent - (Mor Theresa?)

Åshild - takk for kjempegode dikt! Verdt å ta med seg!

1 comment:

Anonymous said...

Hei!

Fulgte Boliviabloggen deres og endte opp her :-) Likte veldig godt den posten din med de tre bildene (Carpe diem, Gleden og et eller annet) Lurte på om du ville sende de bildene til meg? I så fall: knuthjalmar@hotmail.com.

Ellers er det hyggelig å se at du kom velberget hjem, og forhåpentligvis i bedre form nå? ;-)
Vi sees muligens på KRIK på nyåret. Forresten ikke sikkert du husker meg. ;-) He he...

Mvh Knut i klassen til Åshild